Najczęstsze pytania dotyczące Telewizji
W tym przypadku konieczne jest przywrócenie ustawień fabrycznych na dekoderze TVIP korzystając z sekwencji klawiszy na pilocie zdalnego sterowania FN => 4 => 9 => FN lub S.Info => 4 => 9 => S.Info
Po stronie dekodera Arris prosimy o wysłanie wiadomości w celu dalszej weryfikacji.
W tym przypadku konieczne jest zrestartowanie dekodera. Zalecamy przeprowadzenie restartu poza godzinami szczytu, czyli w okresie mniejszego obciążenia sieci, między 23:00 a 18:00. Aby to zrobić, proszę odłączyć dekoder od zasilania, odczekać 10 sekund, a następnie ponownie podłączyć go do prądu. Po tym działanie telewizji powinno zostać przywrócone. Jeśli mimo restartu problem nadal występuje, proszę upewnić się, że pilot działa prawidłowo (przy wciskaniu przycisków powinna zapalać się dioda na pilocie). Następnie proszę sprawdzić, czy wybrane jest właściwe źródło sygnału na telewizorze (np. HDMI1, HDMI2). Sugerujemy również, aby sprawdzi poprawność podłączenia kabla sieciowego do routera WiFi lub modemu Huawei (porty telewizyjne to porty lan 2, 3 i 4). Jeśli dioda na dekoderze nie reaguje na przycisk ON/OFF na pilocie (nie gaśnie ani nie zmienia koloru), prosimy o przesłanie następujących informacji w celu umówienia wizyty serwisowej:
- numer klienta,
- numer seryjny dekodera,
· adres MAC dekodera – znajduje się na naklejce umieszczonej na spodzie urządzenia
Prosimy nie restartować dekodera! Problem jest związany z oprogramowaniem, nad którego naprawą już pracuje jego producent. Wkrótce telewizja powinna działać poprawnie.
Jeśli problem będzie się utrzymywał po dłuższym czasie, prosimy o prosimy o wysłanie wiadomości do dalszej weryfikacji
Prosimy nie restartować dekodera! Problem jest związany z oprogramowaniem, nad którego naprawą już pracuje jego producent. Wkrótce telewizja powinna działać poprawnie.
Jeśli zacięcia w dalszym ciągu są widoczne, to prosimy również o zmianę portu do którego podłączony jest kabel sieciowy dostarczający sygnał do dekodera. Kabel jest domyślnie podłączony do portu lan po stronie routera WiFi lub modemu Huawei (porty telewizyjne to porty lan 2, 3 i 4).
Jeśli problem będzie się utrzymywał po dłuższym czasie, prosimy o przesłanie następujących informacji w celu weryfikacji:
- numer klienta,
- numer seryjny dekodera,
- adres MAC dekodera – znajduje się na naklejce umieszczonej na spodzie urządzenia.
Jeśli na ekranie wyświetla się biały ekran, niezbędny będzie restart dekodera.
Najlepiej wykonać go poza godzinami szczytu, czyli okresu największego obciążenia sieci, tj. między godziną 23:00 a 18:00. W tym celu proszę odłączyć dekoder z prądu, odczekać 10 sekund i ponownie po podłączyć do prądu. Poprawne działanie telewizji powinno zostać przywrócone. Jeśli po mimo restartu dalej wyświetla się biały ekran, prosimy odczekać, kilka minut i ponownie powtórzyć opisaną procedurę. Jeśli po mimo wykonania wszystkich instrukcji problem dalej występuje, prosimy o wysłanie wiadomości do dalszej weryfikacji
Prosimy odłączyć dekoder od źródła zasilania na co najmniej pół minuty, a następnie podłączyć go ponownie.
Jeśli komunikat „nieautoryzowany dostęp” lub „błąd wczytywania aplikacji” dalej występuje prosimy o wysłanie wiadomości z następującymi informacjami do weryfikacji:
– nr klienta
– nr seryjny dekodera
– mac adres dekodera – znajduje się na naklejce umieszczonej na spodzie urządzenia.
Prosimy NIE restartować dekodera!
Proszę przełączyć się na dowolny inny kanał, następnie poczekać chwilę i wrócić do kanału, na którym wyświetlił się komunikat. Po tym działaniu, po kilku sekundach, informacja powinna zniknąć, a telewizja działać sprawnie. Jeśli to nie nastąpi, proszę spróbować powtórzyć czynność.
Jeśli komunikat dalej występuje prosimy o wysłanie wiadomości do dalszej weryfikacji
Skontaktuj się z nami i zgłoś jak najszybciej problem. Możesz to zrobić dzwoniąc na naszą Infolinię.
Zanim skontaktujesz się w sprawie awarii sprawdź odpowiedzi na najczęstsze pytania lub sprawdź czy nie przeprowadzamy planowanych prac serwisowych lub modernizacyjnych (informacje o prowadzonych pracach przesyłamy mailem z odpowiednim wyprzedzeniem)
Infolinia czynna w godzinach 6:00-23:00
22 381 20 00
W menu dekodera wybieramy „ustawienia” następnie opcje „TV z nagrań” Kolejnym krokiem będzie wybranie tych kanałów z listy, dla których nagrania mają być aktywne. Robimy to poprzez wybranie nazwy kanału na liście i kliknięcie „OK na pilocie” Przy nazwie kanału pojawi się „R” oznacza, to że kanał został dodany do listy. Po wybraniu kanałów, które nas interesują (wybrane mogą zostać wszystkie kanały z listy) używamy przycisku zapisz. Pierwszy pełny materiał, który pojawi się po zapisaniu listy będzie dostępny w opcji „TV z nagrań” na głównym ekranie menu.
Chcąc wyszukać kanały należy w menu za pomocą strzałek na pilocie wybrać opcję „Zaawansowane” w menu dekodera następnie zaznaczyć „Ustawienia fabryczne” wybór zatwierdzamy „OK” Po wpisaniu hasła (1, 2, 3, 4) pojawi się komunikat „Zostaną przywrócone ustawienia fabryczne” również potwierdzamy „OK” Następnie pojawi się karta, na której musimy: W polu „Częstotliwość początkowa” wpisać 538 w polu „Częstotliwość końcowa (Mhz) ” wpisać 794, w polu „Krok częstotliwości (Mhz)” wpisać „8” w polu „Typ serwisu” wybrać TV+Radio w polu „Modulacja” wybrać „Auto” w polu „Symbol Rate” wybrać „Auto” w polu „Przeszukiwanie sieci” wybrać „Wł”. i rozpocząć wyszukiwanie.
Aby ustawić kod PIN ( posłuży do potwierdzenia zakupów z poziomu dekodera) po wybraniu MENU na pilocie wchodzimy w opcje USTAWIENIA gdzie znajdziemy zakładkę KOD PIN. Po kliknięciu w nią pojawi się miejsce na wpisanie 4 cyfr, które będą naszym pinem.
Nagrania zapisywane są w oparciu o dane przesłane od nadawców. Jeśli ramówka programowa jest przesunięta wtedy nagranie może zostać ucięte.
Dekoder obsługuje urządzenia do 16 GB z zewnętrznym zasilaniem. Aby nagrać program, po podpięciu dysku do dekodera z menu wybieramy opcje „kanały” na rozwijanej liście, która się pojawi zaznaczamy „harmonogram nagrywania” Do zapisywania kanału, który chcemy nagrać wykorzystujemy przyciski funkcyjne na pilocie (czerwony, zielony, żółty)
W przypadku tzw. Modułów CAM (CI) za zakodowywanie i odkodowywanie częstotliwości na kanałach odpowiada telewizor. Powodem wyszukania zbyt małej liczby kanałów może być niewłaściwe zaznaczenie częstotliwości wyszukiwania, „kraju wyszukiwania” lub źródła TV Prawidłowe parametry wyszukiwania to: Zakres częstotliwości: 514.0 MHz- 794.0 MHz (jeśli częstotliwości zapisane są w KHz po kropce dopisujemy trzy zera. Modulacja(QAM): „256”. Krok częstotliwości „8” Przepływność/ Krok częstotliwości „6900”
W tym przypadku należy sprawdzić czy karta została poprawnie zainstalowana w module i czy moduł został poprawnie włożony do kieszeni TV.
W ustawieniach dekodera wybieramy opcje „ulubione” na ekranie tv pojawi się lista posiadanych kanałów, przyciskiem OK na pilocie wybieramy te, które chcemy oglądać, po dokonaniu wyboru klikamy „zapisz”.
Wszystkie kanały, które chcemy oglądać powinny być zaznaczone na liście kanałów ulubionych, zostało to wyjaśnione w punkcie” Ustawienie listy kanałów ulubionych”
Należy sprawdzić poprawność wyszukania kanałów na TV, błąd ten może również wynikać z niekompatybilności modułu z konkretnym modelem TV ( można to sprawdzić w trybie serwisowym telewizora)
- W menu dekodera wybieramy ikonę „Opcja”
- następnie „Kontrola rodzicielska”.
- Po wpisaniu hasła ( wybieramy 1, 2, 3, 4 na pilocie) pojawi się okno ustawienia blokady rodzicielskiej gdzie możemy określić wiek, którego blokada będzie dotyczyć jak i jej hasło.
- Zdjęcie blokady odbywa się poprzez wybranie opcji „Ograniczenia” Następnie podświetlamy opcje „Pokaż wszystkie” po 2-krotnym przyciśnięciu „OK” blokada się wyłączy a tv przejdzie automatycznie do głównego menu.
Aby ustawić „blokadę rodzicielską”
- w MENU/ USTAWIENIA wybieramy KOD BLOKADY (kod zaktualizuje się w ciągu 10 min.)
- Następnie wchodzimy w zakładkę „blokada rodzicielska” po ustawieniu wieku jakiego ma dotyczyć oraz potwierdzeniu wybranym kodem blokada jest aktywna.
Jeśli na telewizorze wyświetla się komunikat „brak sygnału” należy:
- Sprawdzić kanał „450” jeśli kanał jest dostępny znaczy to, że sygnał telewizyjny jest świadczony.
- W przeciwnym wypadku należy sprawdzić czy jest wybrane właściwe źródło sygnału (na pilocie input lub source) w menu telewizora. Należy sprawdzić czy kabel jest właściwie podpięty i do jakiego wejścia telewizora i wybrać odpowiednią pozycję w menu (hdmi, scart, itp. w zależności od tego do jakiego wejścia kabel jest podpięty)
- Sprawdź poprawność wyszukania kanałów.
Jeśli nic nie przynosi skutku konieczny jest kontakt z dostawcą usług.
Najczęstsze pytania dotyczące Internetu
Skontaktuj się z nami i zgłoś jak najszybciej problem. Możesz to zrobić dzwoniąc na naszą Infolinię.
Zanim skontaktujesz się w sprawie awarii sprawdź odpowiedzi na najczęstsze pytania lub sprawdź czy nie przeprowadzamy planowanych prac serwisowych lub modernizacyjnych (informacje o prowadzonych pracach przesyłamy mailem z odpowiednim wyprzedzeniem)
Infolinia czynna w godzinach 6:00-23:00
22 381 20 00
W takiej sytuacji dobrze zacząć od restartu prądowego routera (ok. 1 min. powinna wystarczyć) Jeśli po włączeniu działanie sieci wi-fi nie ustabilizuję się należy zweryfikować czy sygnał po stronie dostawcy świadczony jest poprawnie, aby to zrobić wypinamy główny kabel internetowy z portu WAN/Internet routera (najczęściej oznaczony jest innym kolorem) i przepiąć go bezpośrednio do odpowiedniego wejścia w komputerze. Następnie uwierzytelniamy urządzenie w sieci, w tym celu otwieramy przeglądarkę internetową (np. FireFox lub Chrome) na pasku u góry przeglądarki wpisujemy adres 10.1.10.32 i wciskamy Enter. Uwierzytelnienie urządzenia w sieci odbywa się poprzez podanie nr abonenta, nr PESEL oraz oznaczeniu opcji „Dodaj nowe urządzenie”
Po ok. 5 min. i odświeżeniu połączenia (wypięciu i wpięciu kabla internetowego) połączenie z internetem będzie aktywne. W celu przeprowadzenia prędkości łącza można skorzystać ze strony www.speetest.net
Łącząc się w ten sposób spadki prędkości łącza i zerwanie internetu nie powinno występować. Jeśli po stronie dostawcy usługa świadczona jest poprawnie należy zweryfikować działanie sieci Wi-Fi. Do tego celu służą aplikacje takie jak „Wi-Fi Analyzer” zazwyczaj są one dostępne bezpłatnie, do pobrania na smartphony. Na podstawie wskazania aplikacji można ustawić kanały sieci radiowej (ustawienia właściwych kanałów sieci radiowej można dokonać na str. konfiguracyjnej routera, najczęściej adres tej strony to 192.168.0.1 lub 192.168.1.1 dokładne informacje znajdują się w instrukcji urządzenia)
Aby router działał poprawnie w naszej sieci, konieczne jest ustawienie (dostępne na stronie konfiguracyjnej urządzenia) „Dynamicznego” bądź „Automatycznego” pobierania adresu IP (w niektórych urządzeniach określone jako DHCP). Jeśli strona jest w języku angielski prawidłowe ustawienie to „Dynamic” bądź „Automatic” IP. Niektóre urządzenia wymagają również ustawienia tzw. trybu autentykacji połączenia bezprzewodowego ( WPA2- Personal)
Pozostałe ustawienia zależą od Państwa ( jest to np. wybór nazwy sieci i hasła) W celu skonfigurowania urządzenia najlepiej użyć opcji „Szybka konfiguracja”/”Quick Setup”
Najczęstsze pytania dotyczące pozostałych spraw
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta
Poprzez Ebok macie Państwo wgląd do wystawianych faktur, historii płatności jak i swoich danych. Logując się do EBOK można również dokonać tzw. szybkiej płatności poprzez system Blue Media.
E-faktura to nic innego jak faktura za usługi przesyłana mailowo. Większość klientów korzysta właśnie z tej formy fakturowania, jeśli chcieliby Państwo zacząć otrzymywać e-faktury należy zgłosić to mailowo na adres biuro@jmdi.pl prośba przesłana być powinna z e-maila, który znajduję się w systemie (najczęściej to ten, który został podany na umowie).
Dostęp do chatu macie Państwo wchodząc na stronę www.jmdi.pl. Okno wyświetla się w prawym dolnym rogu. Jest to rozwiązanie sprawdzające się w przypadku prostego pytania lub braku możliwości połączenia się z numerem infolinii.
Usługa zostaje aktywowana od 1 do 24 godzin od instalacji.